pondělí 21. dubna 2014

Písečný muž

Tak jsem se už hodně dlouho u knížky nebála a taky se mi hodně dlouho nestalo abych zvládla přečíst skoro 500 stránkovou bichli přes víkend. Ale knížka Larse Keplera Písečný muž mě prostě chytla a nepustila. Tak infakrtově napínavé čtení jsem snad ještě nezažila. Ale k samotnému příběhu. 

Jedné noci se na železničním mostě objeví podvyživený, zraněný neznámý muž. V nemocnici pak vyjde najevo, že se jedná o  pohřešovaného syna spisovatele Reidara Frosta Mikaela, který se před třinácti lety záhadně ztratil se svou sestrou Felicií. Tenkrát byl ze zločinu podezříván Jurek Walter. Chladnokrevný psychisky narušený vrah, který své oběti zakopával do země a záměrně je udržoval třeba i několik let na hranici života a smrti. Komisař Joon Linna mu však souvislost se zmizelými sourozenci ani s dalšími neobjasněnými případy nikdy nedokázal. Měl však podezření, že Jurek měl komplice. Jurek Joonovi a jeho kolegovi vyhrožoval smrtí jejich blízkých. Když pak zmizí děti a manželka Joonova kolegy, který se po neúspěšném pátrání zastřelí, finguje Joona pro jistotu smrt své ženy a dcery a dál pátrá na vlastní pěst po záhadném Jurkově pomocníkovi. 

Když se objeví Mikael, Joonovi naděje na rozluštění záhady, kdo je Jurkův spolupachatel, vzroste. Mikael navíc tvrdí, že jeho sestra je stále naživu. Musí však jednat rychle, protože se s vysokou pravděpodobností nakazila legionelou a pokud se jim nepovede ji v průběhu několika dní najít, mohla by zemřít.

Vyšetřovatelé se odhodlají k zoufalému kroku a nasadí do akce Sagu Bauerovou, krásnou blonďatou policistku s výbušnou povahou. Ta se na pár dní musí vžít do role psychicky narušené vražedkyně, aby mohla tajně proniknout do Jurkovy blízkosti do přísně střeženého a izolovaného zařízení pro psychicky narušené zločince a mohla tak získat informace o Jurkově komplici a místě, kde vězní Felicii. A jak to všechno dopadne? Zachrání Felicii? Objeví komplice Jurka Waltera? Zvládne Saga pobyt  ve vězení? Vrátí se Joona ke své rodině? To vám prozrazovat nebudu, abych vás neochudila o zážitek z tohoto po čertech dobrého thrilleru. 

Román se mi četl naprosto skvěle. Akce střídala akci, rychlé dějové zvraty, napínavá zápletka, trochu mi připomínal Mlčení jehňátek. Poslední kapitoly jsem četla v jednom tahu do dvou ráno, prostě nešlo se odervat. Všem kdo se u knížek rádi bojí můžu jen vřele doporučit.

PS: Na internetu jsem ještě našla ukázku z audioknihy. Je to spíš pro úplnost, mě při čtení zněl v hlavě úplně jiný hlas. :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat