čtvrtek 9. října 2014

Jednohubky - Rychlá relaxace, Jóga na každý den, Zdřímněte si


Je podzim, čas chřipek, nastuzení , rýmy a kašle. A tak jsem zabrousila do regálů a vybrala pro Vás pár tipů z naší knihovny, jak se v dnešní uspěchané době udržet fit a v pohodě po celý den.


Rychlá relaxace od Prof. Dr. Norberta Fesslera je sympatická publikace, která vás naučí, jak rychle, efektivně a v podstatě kdekoli relaxovat. Jednoduché cviky na protažení celého těla jsou doplněny srozumitelnými fotografiemi a podrobným popisem, jak pohyb provádět. Kniha je rozdělena na několik kapitol, podle toho, kterou část těla procvičujete. Autor podrobně popisuje jednotlivé cviky a na konci každé kapitoly je krátké shrnutí s plánem cvičení. Samozřejmě nechybí ani úvod, kde se dozvíte, proč je dobré pravidelně cvičit. Závěr? Jednoduché, přehledné, cviky se dají provozovat opravdu kdekoli. Za mě 4 hvězdičky z pěti.



Jóga na každý den od Ursuly Karvenové mě okouzlila rozkošnými ilustracemi. Jedná se o vtipnou a zjednodušenou interpretaci klasických jógových cviků. V knize je jich celkem 60 a přesvědčí vás, že každodenní činnosti lze lehce změnit na cvičení pro zdraví. Nechybí také krátké povídání o historii jógy. Na každé straně pak najdete názorně a moc pěkně nakreslený cvik, na protější je pak mnohdy velice vtipný název pohybu, jak ho provést a jeho účinky. Závěr? Zábavné, svěží, moderní, nic složitého. Za mě 5 hvězdiček z pěti.




Nejvíc mě asi pobavila pozice "rozděl a panuj". Tu provozuji prakticky denně a mám v ní velkou praxi :-)




Jako poslední jsem vybrala Zdřímněte si od Ruedigera Dahlka. Knižka na obálce slibuje, že ztrojnásobíte svou životní sílu, pokud budete pravidelně, třeba jen půl hodiny, po obědě odpočívat. Svoji teorii autor demonstruje na příběhu čínského draka, velblouda a dromedára. Nápad je to vskutku pěkný, ale bohužel netuším, jak bych vysvětlovala svému nadřízenému, že po obědě musím na 30 minut přerušit práci a jít se natáhnout. V Japonsku a Číně, je tato metoda již rozšířena, postupně proniká i do USA. Kdy tento trend dorazí i k nám je ve hvězdách. Dávám jí 3 hvězdičky z pěti, protože účinky této metody bohužel nelze v praxi ověřit.


Žádné komentáře:

Okomentovat