neděle 30. listopadu 2014

Není přání jako přání

Název: Není přání jako přání
Nakladatelství: Radioservis a.s.  
Rok vydání: 2011
Počet stránek: 309







Celkové hodnocení: *****



Jste pověrčiví? Věříte, že když u sebe máte nějakou drobnost, konkrétní boty, spodní prádlo, šperk nebo třeba jen kamínek, máte štěstí a všechno se daří? Taky si pak kladete otázku, jestli je to opravdu nějaká magie nebo jen obyčejná náhoda?

Heather je svobodná, trošku bláznivá, rusovlasá třicátnice. Žije v Londýně a pracuje jako asistentka svatebního fotografa. Zrovna se vzpamatovává z ošklivého rozchodu, po němž jí zůstaly nejenom špatné zkušenosti s osobami opačného pohlaví, ale i nesplacený byt. Jednoho dne, když má pocit, že její život snad nemůže být horší, potká cikánku, která jí vnutí vřes pro štěstí. A najednou, jako mávnutím kouzelného proutku, se život Heather začne obracet k lepšímu. S dluhy za byt jí pomůže sympatický spolubydlící Gabriel, fotografické firmě se začne dařit a na rande ji pozve soused, po kterém už nějaký ten pátek nesměle pokukuje.

"Ještě jsme neměli příležitost seznámit se, že? Jsem James. Bydlíme naproti sobě." Podá mi ruku.
"Aha, jo... Jsem Heather." Snažím se vyloudit úsměv, ale zmůžu se jen na pokřivený nervózní úšklebek. Vypadám jako dítě, které se učí jezdit na kole, ale nemá postranní kolečka. Přijmu podávanou pravici. Mám takový dojem, že mi ji tiskl o trošku déle, než měl. Ale možná je to jen zbožné přání.
"Před pár dny jsem tu koupil vynikající bílé. Které to bylo? Vida, tady je." Pustí mi ruku a vezme víno. Se zájmem si ho prohlížím. Určitě ho kupoval pro sebe a přítelkyni. Vybavuje se mi hezká brunetka, se kterou jsem ho viděla minulý týden. Ta má ale štěstí. Kéž by James byl můj přítel.
Teprve teď mi dojde, že na něj civím s otevřenou pusou. Vezmu si od něj láhev. "Ehm... Díky za pomoc," vyhrknu a otočím se od něj dřív, než ze sebe udělám ještě většího hlupáka. 
"Ale mají tu i výborné chablis."
Neudělala jsem ani dva kroky a dohání mě jeho hlas. Napadne mě, že půjdu dál, jako bych ho neslyšela, ale je neodolatelný jako velký sáček rumových pralinek. Toužíte po nich. Víte, že toho pak budete litovat. Ale stejně sníte celý pytlík.
Nechám se zlákat a ohlédnu se přes rameno. Ukazuje mi jantarově zbarvenou láhev. "Nenalákal bych vás na něj?" znovu se na mě usměje. Tentokrát to není ohlupovací úsměv, spíš nevyřčená omluva za to, že je tak neobratný. Sklesle se usměje. V každé ruce drží láhev vína a pokrčí rameny. "Asi si myslíte, že jsem pablb, protože tu celou dobu plácám jen o vínu..." Že by to byl rozpačitý úsměv? "... I když bych vás nejraději pozval na drink." Svůdný úsměv. "

Bude dokonalý James pro Heather ten pravý? Získá práci svých snů? A co nemocný tatínek, pomůže kouzelný vřes i v jeho případě?

Velice čtivá, vtipná oddychovka do dámské kabelky, pro pochmurné podzimní dny jako stvořená. Líbil se mi autorčin lehký ženský humor s nímž děj knihy velice příjemně plynul. Postava Heather i celková atmosféra příběhu mi trošku připomínala šílenou Bridget Jones. Knížka se mi četla báječně, určitě se pustím i do dalších příběhů od této autorky.


O autorce:

Alexandra Potter se narodila se v roce 1970 v Bradfordu. Vystudovala anglickou literaturu a filmovou vědu. Po ukončení studií se stala redaktorkou v Londýně a postupně začala přispívat do řady lifestylových časopisů (Elle, Company, She, Red, Cosmopolitan). Nějaký čas žila a pracovala v Austrálii. Do světa knih se uvedla v roce 2000 románem Co je nového, kotě? Nyní žije v Los Angeles a věnuje se pouze beletrii. Doposud vydala devět románů. Její knihy jsou hojně překládány a ke třem z nich byla zakoupena filmová práva.





Žádné komentáře:

Okomentovat