čtvrtek 6. listopadu 2014

Pekáč buchet

Název: Pekáč buchet
Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment, s.r.o.
Rok vydání: 2014
Počet stránek: 159








Celkové hodnocení: *****


Na tuto knihu jsem na internetu slyšela jen samou chválu, takže když se objevila v naší knihovně, neodolala jsem a na pár dní si ji zabrala pro sebe. Příběh, který se skrýval za nádherně barevnou obálkou, mě rozhodně nezklamal.

Klára je lehce zakomplexovaná novinářka-gastrosexuálka, která bere cvičení jako nutné zlo. Jídlem doslova žije. Vaří, peče, nadšeně ochutnává a samozřejmě o jídle i píše do časopisu a na blog. Její život se však změní ve chvíli, kdy potká Matouše. Vrcholový sportovec, který ve volném čase leze po horách a zamrzlých vodopádech a místo břicha má zmiňovaný pekáč buchet, se do Kláry na první pohled zamiluje. Setkají se náhodou, když je Klára svou šéfovou pověřena zastoupit nemocnou kolegyni a udělat se slavným sportovcem rozhovor. Kopřiva dělá vskutku čest svému jménu a nervozní Kláru neustále popichuje a náramně si to užívá. Zpočátku chladná Klára postupně roztává. K šťastnému konci však oba musí překonat nejednu překážku.

"A ještě mi řekni," začal a nasadil takový tón, že jsem si nebyla jistá, jestli to má být sexy, nebo paroduje Elvise, "jak mě máš uloženého v mobilu?"
"No, normálně, Kopřiva," odpověděla jsem podle pravdy a netušila, kam tím míří. Ukázalo se, že nemířil nikam, jen byl zvědavý.
"Jen Kopřiva? Fakt? No kruci...."
"Co je na tom špatně?" culila jsem se a byla ráda, že mě nevidí.
"Nemáš tam aspoň Sexy Kopřiva?"
"Ne." Teď už jsem se smála nahlas. 
"No dobře. Neboj. Budeš mít."
"Ty si věříš," odfrkla jsem si.
"To si piš," souhlasil vesele. "Tak dobrou a těším se na zítřek."
"Já taky. Dobrou."
"Budeme dělat takový to ,ty zavěs, ne ty zavěs, ne ty zavěs první?"
"Rozhodně ne," odmítla jsem a zavěsila. A pak jsem se svalila na gauč a zhluboka se nadechla.Co to se mnou dělá, mizera?
Ať je to cokoli, hlavně ať s tím nepřestává.
Mobil mi zavibroval v ruce a pípla příchozí esemeska.
To bylo docela podlé. Miluju podlé věci.
Ušklíbla jsem se a odepsala.
Vážně? Tak to se těš, chlapečku. Umím být mnohem podlejší. 
Během minuty přišla další zpráva.
Chlapečku? Jen počkej...
Už jsem neodepsala. Dopila jsem čokoládu a ve stále povznesené náladě se šla osprchovat."


Svižně vyprávěná klasická love story, obohacená o vtipné narážky a obzvláště chutné recepty mě mile překvapila. Oddechové čtení, které zaručeně zvedne náladu. Mužná část čtenářské obce ji asi neocení, na druhé straně si však myslím, že něžné pohlaví nad ní bude vzdychat blahem. Do kabelky, na cesty, na dovolenou, ke kávičce, na pročištění hlavy,  ideální volba.

O autorce

Kateřina Petrusová má narozeniny 23. března 1982. Narodila se a žije v Pardubicích. Je vdaná, má dvě dcery. S většími či menšími přestávkami píše už 17 let. Sympatická ženská, se smyslem pro humor, která dokáže vyprávět velice chytlavé příběhy.




Žádné komentáře:

Okomentovat