úterý 10. února 2015

S hlavou v oblacích (pejru)

Název: S hlavou v oblacích
Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stránek: 119









Celkové hodnocení: *****


O víkendu jsem byla na horách. Nechtěla jsem zatěžovat už tak plné auto a tahat nějakou bichli. Tahle malá, útlá knížka byla lehká jako peříčko a jméno Kateřiny Petrusové navíc slibovalo inteligentní a romantickou zábavu, takže volba byla jasná.

Příběh samotný je naprosto jednoduchý. Inteligentní, samostatná, podnikavá, mladá dívka s věčně zmrzlýma rukama a příhodným jménem Markéta Mrázová jednoho slunného dne cestou na kamarádčin mejdan potká na opuštěné vesnické silnici koně. Vyděsí se a skončí i se svým autíčkem v příkopu. Signál žádný, v širokém dalekém okolí ani noha. Když se snaží najít pomoc, narazí na velkého zlého sedláka Pavla, majitele potměšilého koníka.

Auto je bohužel nepojízdné, autoservis přes víkend nefunguje a tak je Markéta u Pavla nucena přespat. Vyslechne si vášnivý rozchod mezi ním a jeho krajně nesympatickou přítelkyní Eliškou. Během víkendu se sblíží a užijí si krásné milostné dobrodružství, ve kterém by Pavel rád pokračoval, Markéta však váhá. Nestojí o život na vesnici a tak odjíždí zpátky do Prahy, aniž by na sebe Pavlovi nechala kontakt. Za pár týdnů však zjistí, že se romantický víkend neobešel bez následků.

"V krabičce byla dvě neprůhledná balení, která nevážila skoro nic. A uvnitř byl trapně obyčejný papírek s ryskou a modrou částí, za kterou jsem ho měla držet. Dostat do kelímku trochu moči byl skoro nadlidský výkon, ale zadařilo se, takže jsem tu věc ponořila, položila na zásobník na toaleťák a podívala se na hodinky. Minutu. Ideálně tři. Pak odečíst výsledek a tradá. Asi si koupím boty. Nebo boty a kabelku. Dvacet vteřin. Najednou se čas docela vleče, co? Mrknu se a uvidím, jak to vypadá...
Dvě čárky.
No ale do prdele!
S bušícím srdcem jsem znovu rozložila příbalový leták a našla obrázky s různými výsledky. Jedna čárka - nejste těhotná, dvě čárky - jste těhotná, žádná čárka - neprůkazný test.
Kurvakurvakurva!
Znovu jsem se podívala na hodinky. zbývalo šest vteřin. Třeba se takhle tváří a za těch pár vteřin ta druhá zmizí a....
Nezmizela.
"No to teda ne!" řekla jsem důrazně tomu testu a rozbalila i ten druhý. Namočit, kašlat na hodinky! Na papírku bylo doslova vidět, jak se moje moč s těma podělanejma jednotkama chlorofylu nebo čeho vsakuje výš a výš. Najednou tam byla výrazná modrá čárka a jen o kousek výš druhá."

Markéta se rozhodne o svém těhotenství Pavlovi říct, ale když se konečně odhodlá a dojede na statek, přivítá ji malá holčička s půvabnou ženou. Zhrzená Markéta se rozhodne postarat o miminko sama a uteče zpátky do Prahy. Osud s ní má však úplně jiné plány...

Krásně a originálně zpracovaný klasický milostný příběh. Vtipné dialogy, u kterých jsem chvílemi slzela smíchy, mi mile zpříjemnily večer. S povděkem jsem si vzpomněla na svoji kamarádku Markétku, kterou jsme taky jeden čas odnaučovaly mluvit sprostě. Jen místo "ondatra" jsme používaly heslo "chocholóš chundelatej".  Závěr? Hravá, sympatická, odpočinková knížka, jako stvořená pro dámskou kabelku. Můžu jen a jen doporučit.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Pokud by jste rádi podpořili šikovnou českou autorku, knížku si můžete zakoupit třeba ZDE ;-)

O autorce

Kateřina Petrusová má narozeniny 23. března 1982. Narodila se a žije v Pardubicích. Je vdaná, má dvě dcery. S většími či menšími přestávkami píše už 17 let. Sympatická ženská, se smyslem pro humor, která dokáže vyprávět velice chytlavé příběhy.



Žádné komentáře:

Okomentovat