středa 18. března 2015

Jak si žiju



Další nepravidelný příspěvek do rubriky Jak si žiju do projektu Rachel Roo :-)



Dnešní středa začala úplně nevině. Proběhly ranní rituály, děti jsem vypravila do školy, školky, manžela do práce a upalovala na autobus do školy do Olomouce. Linku řídil jako obvykle prošedivělý country man. Dnes naštěstí zapomněl mučící kazetu doma, takže pouštěl rádio, což byla příjemná změna oproti písničkám, co sjížděl posledně. Přiznám se na rovinu, že country není zrovna moje krevní skupina. Naštěstí do Olmika je to jen deset minut, kdybych dojížděla do Brna, nesla bych tyhle autobusové hudební úlety asi hůř.

Po krátké cestě tramvají jsem zaparkovala na snídani v oblíbené kavárničce. Latéčko, sladká rolka a knížka mě příjemně naladila na nadcházející hodiny mučení. Teda ehm výuky. Dopoledne byla na programu přednáška o zpracování knih a takový malý úvod do katalogizace, tak to bylo hodně náročné na pozornost. Oběd proběhl celkem v klidu. U Bakaláře vaří moc dobře a za rozumné ceny. Niva se šunkou v těstíčku s hranolkama není sice moc dietní jídlo, ale jednou za čas to není žádná katastrofa. Po obědě jsme vyrazili na prohlídku univerzitní knihovny v Olomouci. Moc pěkně mají vyřešené zázemí pro studenty, vyloženě jsem jim záviděla, jak si je knihovnice hýčkají. Mít vlastní klubovnu pojmenovanou Zjmijozel a Nebelvír, mít tam možnost ohřát si jídlo v mikrovlnce nebo si uvařit kafe mi přijde jako příšerná zmlsanost. Být student, jsem tam od rána do večera.

Do Prostějova jsem se dostala kolem 4. hodiny . V 5 začínalo v knihovně autorské čtení s M.T. Majar, které jsem si nechtěla nechat ujít, takže skoro hodina volného času. Co s tím? Inu co myslíte.... Ano, skončila jsem v knihkupectví u Dobrovského. Pokecala jsem s kamarádkou, omrkla novinky, koupila si Hot Boys, aby bylo co podepisovat. Cestou ke knihovně jsem narazila ještě na blogerku Hanku, která měla na čtení taky namířeno. Měly jsme ještě chvíli a tak jsme zašly na kafe krapet poklábosit a probrat plány na sobotní výlet do Brna na autogramiádu Kateřiny Petrusové.

No a pak už jsme vyrazily do knihovny na to čtení. Byla to moc příjemně strávená hodina plná vyprávění a ukázek z knížek. Markéta i náš pan ředitel byli výborní společníci, takže celá akce se nesla ve velmi příjemném duchu. Nejen, že jsme se dozvěděli různé drobnosti z autorčina života, ale i nám prozradila pár detailů z připravované knihy Hell boys. Ta velice, velice volně navazuje na Hot boys. Děj se odehrává opět v Chicagu a hlavní postavou je muž. Není to však striptér, ale profesionální gigolo Ryan. Markéta nám dokonce přečetla krátký úryvek. Svoji novou knížku by měla představit na Světě knih a rozhodně se máme na co těšit.




Pak už jsem si jen stoupla do fronty na autogram, nechala podepsat firemní i svoje Hot Boys a rychle utíkala domů, aby babička nemusela tak dlouho hlídat. Děti byly naštěstí hodný. Takže už jen vykoupat, přečíst pohádku a spinkat.

A tak si žiju a užívám. A aby jste si i vy malinko užili se mnou, mám tu pro vás bonus - video s M.T. Majar čtoucí ukázku v Prostějovské knihovně z připravované knížky Hell Boys ;-)



PS: omluvte sníženou kvalitu záznamu, mobil halt není kamera....

2 komentáře:

  1. Jůů, ty si byla u nás v Nebelvíru a Zmijozelu :-) Máme parádní knihovnu, že? Hrozně hezky se o nás starají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No byla byla, ale fotit jsem se neodvažovala O:-) Jen jsem byla taková rozpolcená. Mám ráda Nebelvír, ale ta Zmijozelská klubovna...... ty úžasný zelený gauče..... na chvilku jsem teda váhala, zda se kvůli nim nepřiklonit na cestu zla :-D

      Vymazat