středa 23. prosince 2015

Moje sladká kuchařka

Název: Moje sladká kuchařka
Autor: Prima Fresh
Nakladatelství: Euromedia Group, k.s.
Rok vydání: 2015 
Počet stránek: 216











Celkové hodnocení: *****



Vánoční pečení miluji. Každý rok si ho užívám plnými doušky. Různě vykrajuju, zdobím, čančám a vůbec si s tímto drobným pečivem hraji. Letos to bohužel nějak neklaplo. Nejdřív mě skolila střevní chřipka, pak zánět průdušek, no byla jsem ráda, že jsem vůbec fungovala a o nějaké mohutném vypékání jsem si mohla nechat leda tak zdát. A tak jsem se rozhodla z časových důvodů vyzkoušet letos recepty na vánoční cukroví z nové kuchařky, kterou jsem dostala na recenzi.

Kromě cukroví v této nádherné knížce najdete i recepty na dorty, českou klasiku, světové hity i nepečené dezerty. Kromě dech beroucích detailních celostránkových fotografiích, nad kterými budete slintat jak Pavlovovi psi, v ní najdete opravdu šikovně zpracované výrobní postupy. U ingrediencí jsem ocenila, že autoři uváděli jak hmotnost přísad, tak stejné množství přepočítané na hrnečky a lžičky. Nechyběl ani stručný popis receptu, doba přípravy a pracovní postup. Ten byl pěkně stručný a výstižný. Taky mě potěšilo, že za každou kapitolou je prostor, kam si můžete vpisovat svoje poznámky a recepty.




Co jsem tedy zkoušela tentokrát? Pustila jsem se do osvědčené klasiky - vanilkových rohlíčků a lineckého cukroví. Na oba druhy mám už léty prověřené recepty, které zvládám i se zavřenýma očima. Ty v kuchařce byly hodně podobné, takže nebyl nejmenší problém. Jen u rohlíčků jsem musela při zpracovávání těsta přidat trošku víc másla. Povedly se na jedničku, jak od maminky.

Každý rok zkouším nějaký nový druh cukroví. Na první pohled mě zaujaly Křehké sušenky s čajem matcha. Máslové sušenky s mandlemi a zeleným čajem mě lákaly i tím, že v receptu bylo doporučeno lehce je osolit. Těmto křehkým zelenkavým zázrakům jsem doslova propadla. Už jenom ta barva byla úžasná a co teprve chuť. Jen příště bych je dělala asi trošku drobnější.

Protože jsem byla pod velkým časovým tlakem, vyzkoušela jsem Důlkové koláčky. Recept sliboval snadnou a rychlou přípravu s velkolepým efektem. V návodu bylo uvedeno, že je možné plnit je marmeládou, čokoládou, nebo jednoduše ozdobit oříškem ve středu. Já zvolila variantu s oříšky. Koláčky se povedly jedna báseň. Sladké, křehké a do 30 minut, co si zaměstnaná maminka může přát víc.

Na konci vánočního pečení vždycky zbudou bílky, takže jsem zajásala, když na mě z knížky mrkly Žíhané pusinky. Ideální recept na zpracování kuchyňských přebytků. Od klasických pusinek se lišil pouze v tom, že část vyšlehaných bílků se ochutila marmeládou a obarvila potravinářským barvivem. Ve spíži jsem sice našla rybízovou marmeládu, ale co se týče barviva měla jsem na výběr pouze z modré a žluté. Po smíchání dostaly pusinky zelkavý nádech. Na chuť to sice nemělo vliv, ale z estetického hlediska je přece jen červená barva lepší volba. 


Tuto kuchařku bych rozhodně doporučila všem, kdo mají mouku v krvi a pečení je jim bližší než vaření. Začátečníci recepty snadno pochopí a zkušené kuchařky v knize určitě najdou spoustu nové inspirace. A až budu trošku čipernější, rozhodně vyzkouším i nějakou další dobrotu. Hodně mě láká Makový dort s citronovým krémem, Míša dort, nebo třeba klasické Zdobené koláče.



Kdy knihu Moje sladká kuchařka rozhodně číst
  • rádi jíte sladké
  • baví vás pečení 
  • máte rádi, když je kuchařka specializovaná

Kdy knihu Moje sladká kuchařka rozhodně nečíst
  • dáváte přednost univerzálním kuchařkám
  • připálíte i vodu na čaj
  • pečení vás obtěžuje

Podobné knihy




Za nádhernou kuchařku a skvělý kulinářský zážitek děkuji internetovému knihkupectví Bux.cz, kde si můžete knížku Moje sladká kuchařka pořídit.



Žádné komentáře:

Okomentovat