neděle 7. února 2016

Origami zamilované záložky



Blíží se Valentýn, svátek zamilovaných, a jak jinak ukázat, že vám na vaší drahé knihomolské polovičce záleží, než dobrou knihou. Pokud chcete však opravdu zabodovat, zkuste ke knize připojit i vlastnoručně vyrobenou záložku ve tvaru srdce, po které zaručeně roztaje i ta nejzarytější knihymilující duše. 

Připravila jsem si pro vás hned dva návody na "zamilované záložky". První je opravdu velice velice jednoduchá a zvládne ji i moje pětiletá holčička. Druhá je pravda už trošku obtížnější, ale s kapkou šikovnosti se dá i tato lehce vyrobit.  

Záložka č. 1

Potřebujeme na ni obdélník nějakého hezkého papíru o rozměrech 15cm x7,5cm. To je taková optimální velikost, do větší bych se nepouštěla. Můžete zkusit i menší, ale vždy je třeba dodržet pravidlo, že kratší strana se rovná polovině strany delší (např. 10cm x 5cm).

Papír přehneme podélně na poloviny a pak ještě na půlku. Rožky složíme k naznačenému středu. Papír obrátíme a přečnívající "ouška" zhruba ve třetině ohneme. Pak už jen stačí zahnout kraje a tadáááá, máte hotovo a záložku můžete směle nasunout na rožek knihy. Menší tip na závěr, je dobré "chlopně" srdíčka zespodu zajistit kouskem lepící pásky. Není to nutné, ale záložka se pak nerozevírá a lépe drží tvar.






Záložka č. 2

Potřebovat budeme čtverec papíru o rozměrech 10cm x 10cm. 

Výrobní postup jsem vám sice nafotila, ale zjistila jsem, že popsat některé fáze výroby je dost obtížné. A tak, abych nepsala podobné věci jako "no to musíte tak jako zašmrdolit a pak to tak jako roztáhnout" a podobně, rozhodla jsem se pro jistotu připojit k obrázku i video, které mě k výrobě inspirovalo. 





Pokud použijete k výrobě záložky lesklý papír jako já, určitě doporučuji první, lehčí variantu. Na srdíčku nejsou vidět tolik přehyby. Záložkám sluší i starý papír, takže jestli je vaše(váš) vyvolená(-ný) nejen vášnivý čtenář, ale i milovník přírody, menší recyklací rozhodně nic nepokazíte a pár korun ušetříte. 


Žádné komentáře:

Okomentovat