čtvrtek 18. května 2017

Já a flamenco potřetí




V životě občas přijdou chvíle, kdy zjistíte, že je toho na vás prostě moc. Partner, zaměstnání, děti .... Proto je dobré, v rámci duševní hygieny, občas "upustit páru". Někomu pomáhá se fyzicky zlikvidovat v posilovně, jiný o svém trápení napíše báseň, další třeba něco vyrobí. Já chodím na flamenco. Když hodinu stojíte jak podle pravítka a dupete, věřte mi, vaše sebevědomí vystoupá do závratných výšin, uvolní se endorfiny a všechny vaše problémy vám přijdou jen jako pouhé malichernosti.

Flamenco je zkrátka o emocích a občas to stříká na všechny strany. Třeba takhle....





Když se díváte na flamenco, vidíte příběh. Láska, nenávist, bolest, radost, všechno se v něm snoubí v dokonalé znepokojivé harmonii. Flamenco vychází ze života. Je syrové, divoké, nespoutané, uvolňující. Nepotřebujete k němu ani muziku. Podstatný je rytmus. Ten si tanečníci a tanečnice udávají tleskáním a dupáním.

Proto je dobré mít na flamenco ty správné boty. Pokud si chcete flamenco jen vyzkoušet, stačí obyčejné lodičky na širším podpatku s přezkou přes nárt, aby vám při pohybu nesklouzly z nohy. Když po pár hodinách zjistíte, že se tancování chcete věnovat víc, je vhodné si pořídit boty určené přímo na flamenco. Kožené a na špičce a patě podbité drobnými hřebíčky.



Obyčejné taneční botky bez jakýchkoliv ozdob vás přijdou na nějakých 1500 korun. Samozřejmě dají se sehnat levnější, použité, ale také krásně zdobená malá umělecká dílka, z jejichž ceny se vaše peněženka orosí. Ale řekněte sami, nejsou nádherné....





A jak se mi daří zvládat sestavu, kterou máme už za měsíc tancovat na veřejnosti? Po pondělním tréningu mám pocit, že jsem opět na začátku. Největší problém mi asi dělají otočky a konec mám taky tak nějak celý v mlze. Tiše doufám, že všechny chyby, které udělám, se v té rychlosti a davu zázračně ztratí a diváci si ničeho nevšimnou.

Řešíme kostýmy, doplňky. S dlouhou sukní se tancuje úplně jinak, pravidelně si podpatky zachytávám kanýr a bude zázrak, jestli v kritické chvilce neupadnu na držtičku. Peťa je úžasně trpělivá, chválí nás i kritizuje, pomáhá a povzbuzuje. Snad to za měsíc nějak zvládneme a na pódiu diváci neuvidí houf schlíplých slepic, ale skupinu hrdých nádherných ženských, které všem ukážou, že mají koule ;-) 



Žádné komentáře:

Okomentovat