pátek 9. června 2017

Listování - Turné v hajzlu



Když jsem svým dětem řekla, jak se jmenuje představení, na které večer jdu, propuklo bujaré veselí a musela jsem cálovat 5 korun do sprosté kasičky (díky strejdo Hejlíku). 


Ale pěkně popořadě. Co je to Listování? Listování je scénické čtení. Herci představují publiku zajímavá literární díla. Hraje se s knihou v ruce a většinou je to skvělá zábava. Tváří Listování je Lukáš Hejlík, který v některých představeních i sám účinkuje. 

Představení bylo tentokrát trošičku jiné. Nejen že dorazil i autor, ale herci, Věra Hollá a Jiří Ressler, nám představili ne jednu, ale rovnou 4 jeho knihy. Měli jsme tak možnost poslechnout si ukázky z knížek Zázrak v Plechovce, Mládí v hajzlu, Dědictví aneb jak Helena ke štěstí přišla a nesměly chybět ani Nestydaté plavky.




Všechno to jsou humoristické romány. Osobně jsem četla jen Zázrak v plechovce a moc příjemně mě pobavil a překvapil. Kromě zajímavého příběhu, kdy mladík hledá svoji vyvolenou dívku, která mu utekla s prodavačem zázračného krému, jsem ocenila i erotické scény, které autor do knihy vložil. Nejsou nijak krkolomné a jsou jednoduše upřímné a tak to prostě má být. Snad si v budoucnu vyšetřím trošku času a přečtu i ostatní Paynovy knížky. Podle ukázek, které jsem na představení měla možnost vidět, to bude stejně stejná, ne-li větší taškařice.

Oba hlavní aktéři byli, jako vždy, naprosto skvělí. Obzvlášť Věra Hollá hrála s takovým nasazením a energií, až to cákalo na všechny strany. Jiřímu Resslerovi se zase výborně povedl puberťák a na jeho mačkání beďarů  asi jen tak nezapomenu (seděla jsem v první řadě).


C.D. Payne byl milý a i když měl za sebou náročnou cestu, neskutečně trpělivě odpovídal na všechny otázky a následně i podepisoval knížky. Taky jsem neodolala a nenechala si ujít možnost mít podepsanou knihu od autora. No a díky Lukášovi Hejlíkovi se můžu pochlubit i s velmi zdařilou fotkou.



 Na závěr mi dovolte jedno doporučení. Pokud ve svém městě někde narazíte na plakát s pozvánkou na Listování, rychle utíkejte koupit lístky, protože tohle prostě chcete vidět. ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat