pondělí 11. prosince 2017

Falešný román

Název: Falešný román
Autor: Magdalena Mintová
Nakladatelství: Euromedia Group a.s. 
Rok vydání: 2017 
Počet stránek: 272










Celkové hodnocení: *****



Občas, mezi těmi všemi vraždami a krváky, zatoužím po románu, který bude chytrý a vtipný zároveň. Po příběhu, který budu číst čistě pro radost a požitek ze čtení. Na Falešný román jsem slyšela samou chválu, někteří dokonce tvrdí, že jde o nejvtipnější román roku. A tak jsem se rozhodla, podívat se mu trošku na zoubek...


Hlavní hrdinkou je Ema Studená. Je jí 27, je blond a miluje pastelové barvy. Bydlí u svého zazobaného otce, a užívá všech výhod, které jí bezstarostný život přináší. Aby její táta nebrblal, že se jen fláká, píše na oko román, který je spíše deníčkem pokrytecké bohaté holky. Když si ho její otec náhodou přečte a zjistí, jaká jeho dceruška doopravdy je, rozhodne se pro radikální řešení...


"V mém pokoji se všechno vyjasnilo. Nikde nic a bílá barva, která v pokoji převažovala, jako by zářila víc než normálně. Nejdřív jsem se sice lekla, že pokoj někdo vybílil, a málem jsem vytočila číslo na policii. nikde nic nebylo, můj pracovní stůl byl prázdný, žádný notebook, žádné stojánky na tužky, pouze stůl a lampička. Dveře do šatny byly odsunuté a vevnitř zůstala jen prázdná tyč na ramínka a vyklizený botník. Pouze postel zůstala beze změny, ale věci z nočního stolku byly také pryč. Psací stroj jsem taky nikde neviděla. A pak jsem to spatřila."


A tak se rozmazlená Ema ocitá bez ochranitelské otcovské náruče a musí se o sebe postarat sama. Má dvě volby - najít si práci a postavit se na vlastní nohy nebo splašit nějakého bohatého sponzora.


Knížka mi stylem hodně připomínala Poslední aristokratku Evžena Bočka. Je psaná formou deníku, cynický humor z ní jen ukapává a Falešný román je první díl. 

Hlavní hrdinku jsem si představovala jako Britget Jones zkříženou s Paris Hilton - pohlednou, ale pro běžný život naprosto nepraktickou ženskou, která absolutně nechápe, jak skutečný život funguje. Vtípků a gagů na toto téma je knížka doslova plná a rozhodně vás nenechá chladnými. A jako bonus má Ema neskutečně vyvinutou schopnost přitahovat katastrofy. U mě nejvíc asi zabodovala scénka s jezírkem a kapry koi, u té jsem doslova hýkala smíchy.  

Magdalena Mintová je mladá začínající česká spisovatelka, která má našlápnuto hodně vysoko. Její knížka má velmi osobitý styl. Zajímavý námět je zpracovaný s úžasným smyslem pro humor. Dlouho jsem nečetla něco tak vtipného a originálního a jsem neskutečně zvědavá, jak budou příběhy o  rozmazlené holce, která se staví na vlastní nohy, pokračovat.

Pokud hledáte knížku, která vám nezavaří mozkové závity a u které se od srdce zasmějete, je Falešný román jasný favorit. 



Kdy knihu Falešný román rozhodně číst
  • máte rádi humorné romány
  • baví vás cizí neštěstí
  • jste holka na vdávání, která žije u rodičů

Kdy knihu Falešný román rozhodně nečíst
  • blonďatá nemehla vás tak akorát vytáčí
  • nemáte vůbec žádný smysl pro humor
  • nesnášíte příběhy na pokračování

Žádné komentáře:

Okomentovat