pondělí 19. března 2018

Svět podle Boba

Název: Svět podle Boba
Autor: James Bowen
Nakladatelství: Euromedia Group, a.s. - Ikar
Rok vydání: 2015 
Počet stránek: 238











Celkové hodnocení: *****



Lidi se dělí na psí a kočičí. Já patřím spíš ke kočičákům. Ještě než si mě definitivně adoptovala Alžbětka, stahovaly se ke mě toulavé kočky z širokého dalekého okolí. Mám ráda příběhy o lidech a zvířatech a tak jsem mě moc potěšilo a dojalo, když mi Radek z Euromedie poslal tenhle kousek pro zlepšení nálady.

James, mladý kytarista a feťák, se ocitl na ulici. Několikrát se snažil zbavit závislosti, ale bezúspěšně. Nakonec mu pomohl až tento toulavý kocour. Vytvořilo se mezi nimi silné přátelské pouto. Pomáhali si navzájem, potřebovali se. James bral Boba s sebou, když prodával na ulici časopis. Chlupatý zrzek se brzo stal londýnskou celebritou. Když pak James dostal nabídku na vydání svého příběhu, nezaváhal. A tak světlo světa spatřila knížka a později i film Kocour Bob. Svět podle Boba je jeho pokračováním a popisuje další dobrodružství, které tento mladý muž s kocourem na zádech prožívá...

"Zastavili jsme na chodníku před naším činžovním domem a Bob mi jednoduše seskočil z ramene, jako kdyby vystupoval z autobusu. Tohle byl jeho typický přístup k životu - všechno bral naprosto věcně tak, jak to přicházelo. Prostě další rutinní den v Londýně.
V bytě jsem pak celé odpoledne strávil tím, že jsem nové kolo spravoval a pulíroval. Napřed jsem opravil přední brzdy a provedl důkladnou údržbu. "A je to," řekl jsem bobovi a poodstoupil, abych mohl obdivovat své dílo. "Budeme mu říkat bobomobil."
Nem to samozřejmě jistě, ale vsadil bych se, že na mě Bob vrhl souhlasný pohled."


Ne všechny historky jsou však takto růžové a pozitivní. Na ulicích velkoměsta přece jen na chudého kluka a kocoura číhají i různé nepříjemnosti. Ale to už si musíte přečíst sami.

Svět podle Boba je příběh ze života. Je vyprávěný z pohledu Jamese, takže na nějaké roztomilé a vtipné kočičí myšlenky rovnou zapomeňte. Ocenila jsem, že autor nezkoušel hrát na city. Zbytečně se nerozplýval nebo situace nedramatizoval. Bez sentimentality vyprávěl pravdivý příběh jednoho neobyčejného přátelství. Z jeho slov byla cítit upřímnost a přímočarost, která mi byla moc sympatická.

I když je Svět podle Boba pokračováním knihy Kocour bob, není vůbec žádný problém číst knihu samostatně. Pokud byste měli přece jen potřebu zjistit, o čem byl první díl, můžete si ho kdykoliv přečíst a nebo si třeba pustit film. Nebo klidně oboje ;-)




Myslím si, že každý by měl mít nějakého toho zvířecího parťáka. Někoho, kvůli komu je pro něj důležité být v pořádku, někoho, kdo vás potřebuje. A je úplně jedno, jestli to jsou rybičky, křeček nebo třeba kočka. A právě o tom tato kniha je. Inspiruje a dokazuje, že každý se dokáže změnit, když má u sebe někoho, kdo dává jeho životu smysl. 



Kdy knihu Svět podle Boba rozhodně číst
  • máte rádi kočky
  • potřebujete pohladit po duši
  • potřebujete příběh se šťastným koncem
Kdy knihu Svět podle Boba rozhodně nečíst
  • nesnášíte kočky
  • jste přesvědčeni, že druhé šance neexistují
  • bezdomovci jsou pro vás jen lúzři, co si za všechno můžou sami

Za zajímavý čtenářský zážitek děkuji nakladatelství Ikar v jejichž nabídce najdete i knihu Svět podle Boba.


O autorovi



James Bowen se narodil v Anglii, ale dlouhá léta strávil s matkou v Austrálii. Odtud se vypravil do Londýna, aby prorazil s vlastní kapelou. Všechno však dopadlo jinak.
Bývalý bezdomovec, pouliční hudebník a drogově závislý James Bowen celý svět oslnil fenomenálním příběhem o kocourovi Bobovi. Tedy nejen o Bobovi, ale také o něm samém a o tom, jak to dopadne, když se najdou ti, co se hledali.
V současné době už na ulici nežijí, mají vlastní domov, a společně pomáhají lidem s podobným osudem.


Žádné komentáře:

Okomentovat