čtvrtek 19. dubna 2018

Falešný sňatek

Název: Falešný sňatek
Autor: Magdalena Mintová
Nakladatelství: Euromedia Group, a.s. Knižní klub
Rok vydání: 2018 
Počet stránek: 224










Celkové hodnocení: ****



Letos jsem se rozhodla vylepšit si knihomolskou karmu a číst víc knih od českých autorů. A tak je tady zas. Česká "pravá blondýnka", která se chystá vdávat. Jak se rozvine její čistě pragmatický vztah se zazobaným Albertem Svíčkou z prvního dílu Falešný román?

Malé připomenutí předchozího děje. Falešný román i Falešný sňatek jsou deníky Emy Studené. Krásná blondýnka jednoho dne přijde o svůj zdroj peněz, protože jejího otce přestane bavit sponzorovat svoji rozmazlenou holčičku, a skončí na ulici. Vržena do kruté reality vidí pouze dvě možnosti - začít pracovat nebo se bohatě vdát. Nu a protože v redakci bulvárního plátku zrovna moc dobře neplatí, zvolí druhou variantu a naváže vztah s bohatým workoholikem Albertem. Ani jeden není bláznivě zamilovaný, ale oběma toto uspořádání vyhovuje. Ema jako věno přinese do svazku krásu, Albert zase finance. Idylku sňatku z rozumu narušuje jen Tony alias Filip alias Albertův nezvedený bratr, který se začíná nebezpečně míchat  Emě do života.


"Ty se směješ?" zeptal se s přimhouřenýma očima, ale usmíval se. Chtěla jsem něco říct - nemám tušení, co to mohlo být -, ale vyšel ze mě jen další chechot. Než jsem se ale nadála, Tony tomu udělal přítrž. Doslova mi ucpal pusu, a to svou vlastní pusou. Jo. A já se nebránila. Zdálo se mi totiž, jako by ten polibek byl pevný, což bylo neobvyklé a já chtěla situaci řádně zanalyzovat. Jo, kdyby  něco, Albertovi prostě řeknu, že situace vyžadovala důkladnou analýzu, on to určitě pochopí, běželo mi mou omámenou myslí. Bylo mi tak příjemně! Ale jsem si jistá, že za ten pocit mohla pouze marihuana v kombinaci s alkoholem, protože v reálu jsme oba museli mít v pusách jak v kuřáckém salonku... A kdoví, třeba byl ten pocit pevnosti taky jen blud."


Jak tento trojúhelník skončí? Poslechne Ema hlas rozumu nebo srdce? Zůstane s bohatým sucharem Albertem nebo se spustí s pokoutným prodejcem marihuany Filipem?

Než se pustím do hodnocení textu, musím pochválit obálku, za jejíž návrhem stojí Kateřina Bažantová. Nemá chybu a i kdyby měla knížka ležet v knihovně jen tak pro parádu, stojí za to.

A teď k obsahu. Falešný sňatek je pokračováním Falešného románu a podle toho to taky vypadá. Autorka hodně nápadů vyčerpala už v prvním díle a teď malinko vařila z vody. I přes to se jí podařilo pobavit i překvapit. Nejzábavnější byly asi scény, kdy ze zcela nevinných setkání Emy a Filipa vznikaly lechtivé a dost nebezpečné situace.  (Menší spoiler - nejvýživnější bylo asi lízání zmrzliny... z nahé kůže... kde, kdo a komu si přečtěte sami ;-))

Stěhování, příprava svatby, tchyně studená jak psí čumák, rozvíjení vztahu s Albertem... Tyto dějové linky autorka zatlačila trošku do pozadí. Taky závěr mi přišel ušitý horkou jehlou a nezlobila bych se, kdyby byl delší. Možná to byla škoda, ale zase na druhou stranu nebyl příběh zahlcený nepodstatnými detaily a čtení bylo celkově svižnější.

Jak Falešný román tak i Falešný sňatek jsou ukázkovým oddechovým čtením. Ani ve druhém románu se z Emy nestane hrdá samostatná ženská, která to všem chlapům natře. Možná právě tím se odlišuje od ostatních hrdinek. Její blond naivita mi však nevadila a celkově mi tahle nepraktická holka přišla jako celkem milá žába.

Falešný sňatek nedoporučuji číst zvlášť. I když je na začátku nastíněný děj prvního dílu, přišli byste o spoustu vtipných scén z předchozího románu.

Obě knížky byly příjemné, svěží a na nic si nehrály. První díl mě bavil hlavně naivitou hlavní hrdinky, Falešný sňatek mě zase zaujal kočkováním Emy a Filipa. Opravdu zajímavý debut mladé autorky, který stojí za pozornost. Takže hybaj na sluníčko a užívat si příjemného holčičího čtení. ;-)



Kdy knihu Falešný sňatek rozhodně číst
  • četli jste Falešný román a nutně potřebujete vědět, jak Emin příběh skončí
  • milujete film Pravá blondýnka
  • jste holka na vdávání, která žije u rodičů

Kdy knihu Falešný sňatek rozhodně nečíst
  • blonďatá nemehla vás tak akorát vytáčí
  • nemáte vůbec žádný smysl pro humor
  • jste chlap




Za příjemné jarní čtení děkuji Knižnímu klubu v jejichž nabídce najdete i knížky Magdaleny Mintové Falešný román a Falešný sňatek.


O autorce


Magdalena Mintová strávila většinu svého života v rodném Vysokém Mýtě a roku 2015 zde odmaturovala na gymnáziu. Následující dva roky se protloukala životem, přičemž si vyzkoušela roli au-pair čtyř dětí v Paříži, dobrovolničení na poutním místě v Normandii, pár týdnů studií lesnictví a dřevařství, práci baristky v karlínské kavárně plné koček či otročinu děvčete pro všechno v call centru v Praze.
Od podzimu roku 2017 studentkou Jazykové a literární kultury na Univerzitě Hradec Králové.

Žádné komentáře:

Okomentovat