úterý 8. března 2016

Slavnostní premiéra filmu Rudý kapitán aneb zrodila se hvězda podruhé



Jak už jsem před časem psala, minulý rok v červnu jsem se zúčastnila natáčení polsko-slovensko-české detektivky z postkomunistické doby na motivy knihy Dominika Dána Rudý kapitán (celý příspěvek najdete ZDE). Více než po půl roce přichází tento film do kin a já byla pozvána na jeho slavnostní premiéru, která se konala v sále CineStar Anděl v Praze. To jsem si prostě nemohla nechat ujít.


Ozdobou večera byly jednoznačně herecké hvězdy jako Oldřich Kaiser, Michal Suchánek, Boris Hybner nebo Zuzana Kronerová. Pan Kaiser dorazil v kostýmu příslušníka VB a vyváděl různé rošťačiny. Protože nejsem ten tip, co by pobíhal za herci a loudil o podpis nebo o selfíčko, nechala jsem to povolanějším a užívala si večera po svém. Následující fotky jsem převzala z článku zveřejněném na Blesk.cz.






Po krátkém představení a poděkování filmovému štábu a hercům jsme si mohli v klidu užívat film. Bez zbytečných reklam!!! Byl sice ve slovenském znění, ale to vůbec nevadilo. Spíš mi to ještě víc navodilo atmosféru Dánových knih. 

A moje dojmy? Popravdě jsem se bála, že se budu nudit. Předlohu jsem četla, takže jsem měla dopředu představu, o čem to celé zhruba bude. Přesto jsem nebyla zklamaná. Hodně věcí bylo vypuštěno, spousta jich naopak přibyla. Dějovou linii s Templáři a taky pasáže odehrávající se s Krausovými spolužáky na Moravě ve filmu vůbec nenajdete. Oproti knize mi film přišel o dost víc akční a opravdu hodně, hodně drsný. Některé scény byly i pro mě svojí autentičností a krvavostí na hraně snesitelnosti. To však ke knihám Dominika Dána patří a je třeba s tím počítat. 

I když jsem se zúčastnila natáčení, na plátně moji maličkost nejspíš ani nepostřehnete. Mihnu se tam jen na zlomeček sekundy kdesi rozmazaná v pozadí. To ale nic nemění na tom, že jsem si samotné natáčení a pak i slavnostní premiéru báječně užila. Domů jsem si kromě příjemného pocitu z filmu odvezla i knihu s věnováním od Oldřicha Kaisera, takže z mojí strany absolutní spokojenost.







  













PS: A jestli máte pocit, že se ten večer nezrodila hvězda, musím vás vyvést z omylu. Kolem osmé hodiny večer se mi narodil synovec a to je teď v současnosti v mém okolí ta největší superstar, jaká jen může být :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat