pondělí 19. června 2017

Merenda s Harry Potterem









Zas po nějaké době jsem se vyskytla v Praze. Většinou jezdím vlakem a mám s cestováním samé dobré zkušenosti. Tentokrát však cesta byla dost divoká. Ve vedlejším kupé zasahovali v Olomouci policisté (vyváděli dva opilé výtržníky) a na hlavu mi spadla polička z Ikea (naštěstí plastová). Na merendu jsem tedy dorazila s lehkým zpožděním, zadýchaná a taky mírně praštěná, naštěstí celá.




Tématem setkání blogerů nakladatelství Albatros byly nejen podzimní novinky nakladatelství, ale především oslava 20. narozenin Harryho Pottera. Musím hrozně moc pochválit holky za výběr místa. Viniční altán je opravdu skvostná dřevostavba umístěná na kopci uprostřed vinohradu s nádherným výhledem na Prahu. Nikdy bych nevěřila, že se v hlavním městě najde takové půvabné zákoutí. Svým stylem místo dokonale navodilo atmosféru knížek J.K. Rowlingové a naprosto mě okouzlilo.



Na úvod na nás Vendy a Ola místo kouzelného klobouku vytáhly zářijové novinky nakladatelství Albatros. Na co se tedy můžeme těšit? Srdce milovníků fantasy by mohl zaujmout Divotvůrce (Spellslinger). Autor slibuje knihu "nabitou triky, pastmi a neuvěřitelnými průpovídkami mluvícího veverčáka", která okouzlí jak čtenáře YA tak i ty, co dávají přednost beletrii pro dospělé. Volné pokračování série Griša, které se jmenuje Šest vran. Je ze stejného světa, ale postavy jsou jiné. Grišu jsem už četla a nebylo to vůbec špatné. Jak bude chvilka, určitě se s vámi podělím o své dojmy. 













Kvalitní čtivo slibuje titul Purity, který získal ocenění New York Times bestseller. Lež, manipulace, vražda, intimní výpověď zní celkem slibně. Letos by navíc mělo být zahájeno natáčení stejnojmenného televizního seriálu s Danielem Craigem v hlavní roli. Dalším favoritem Knihy Zlín je Noční dravec. Špionážní thriller odehrávající se v Číně je recenzenty považován za nejlepší britský debut v tomto literárním žánru za poslední roky. Těšit se na něj můžete už na přelomu července a srpna.













Nakladatelství XYZ si na září připravilo pár knížek, z kterých vám bude naskakovat husí kůže. Sběratel motýlů (Butterfly garden) je přirovnáván k Mlčení jehňátek. Druhou knížkou, která potěší milovníky napětí, je Smrt prokletých od slovenské autorky. Děj se odehrává v izolované horské vesnici, kde dojde k sérii brutálních vražd a mladý neprůbojný policista se musí postavit nejen vrahovi, ale především svému strachu.













Koncem prázdnin vyjde i další nádherná záležitost - Animálium. Formát je podobný jako u knížky Včely. Skvostně ilustrovaná publikace odhaluje tajemství světa zvířat. Na merendě jsem měla možnost do ní nahlédnout a určitě ji časem pořídím dětem do knihovničky. 


Literatura pro mladé sice není zrovna můj šálek čaje, ale pro všechny milovníky YA mám dobrou zprávu. Na podzim se chystá Gemina, což je pokračování populární knihy Iluminae, a těšit se můžete na zbrusu novou sérii, jejíž první díl má název Sníh nebo popel.  














Po vyčerpávajícím úvodu propukla volná zábava, diskutování, ochutnávání dobrot, vína, focení (můj funko pop Harry se stal mediální hvězdou) a natáčení videí. Musím přiznat, že  když jsem pak viděla jaký z toho vznikl parádní výsledek, skoro jsem litovala, že jsem nesebrala odvahu a neřekla na kameru taky pár milých slov o Harrym. Inu kdo zaváhá..... 





Na merendě jsem potkala staré známé tváře i blogerské nováčky. Petra Čapka alias SchefikaRadku Hlavínovou, kterou můžete znát jako Rachel RooTerku Vrškovou z blogu She is Bookaholic a dorazil i Vojta Hamerský známý též jako Electric guy. Taky nechyběl Ondřej Mergl, který jede v pastelkách, na kameru málo mrká a čte hodně rychle a moc příjemná Míša Vavřinová, která vede blog Tisíce životů












Celkově to bylo moc milé a inspirativní setkání, na kterém jsem měla možnost pobavit se se stejně naladěnými  lidmi. Kromě informací ze světa knih jsem se mimo jiné naučila, jak ve znakové řeči říct "Babiš je zkorumpovaná svině", a taky se dozvěděla, jak snadno lze zaměnit znaky pro komedii a orál, nebo špenát a sex. Kdo ví, třeba se mi to někdy bude hodit.





Samozřejmě nechyběly úžasné dárečky, které si pro nás holky připravily. Sovička Ola, která u toho roztomile houkala, mi donesla Harry Potterovskou záložku, zlatonku a parádní tematickou tužku s doporučením "nikdy nelechtej spícího draka". 













Z merendy jsem si odnesla i pár knížek. Kolem titulu Osm od Radky Třeštíkové jsem už nějakou chvilku kroužila. Nemám moc ráda tyhle české "vztahovky". Beru si je většinou dost osobně. Od čtení mě odrazovala i mohutná mediální kampaň, která se kolem knížky spustila. Nakonec jsem však po ní sáhla a po pár kapitolách musím uznat, že to není až tak úplně špatné čtení. 



Druhá knížka, která putovala ke mě do batohu byl Tajný deník Hedrika Groena. Uvidím, jestli mě humorný příběh o svérázném staříkovi zaujme. V dohledné době se těšte na recenzi. 


Na závěr mi dovolte poděkovat nakladatelství Albatros, že zorganizovalo toto milé odpolední setkání se skvělými lidmi. Moc si vážím toho, že jsem mohla být jeho součástí. 

6 komentářů:

  1. Novinky jdou mimo mě, protože je moc nečtu (takže první část článku jde trochu mimo mě :D), ale jinak věřím, že to muselo být fajn - a lehce závidím. :)
    http://jaderna-knihomolka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zase já jsem ráda, když vím, na co se můžu těšit. Takový ten světlý bod na obzoru :-) A fajn opravdu bylo. Bezva lidi, příjemný pokec, snad zas nějaký příležitost k setkání bude :-)

      Vymazat
  2. Merenda byla skvělá a Tajný deník Hendrika Groena můžu jen doporučit, zrovna na něj smolím recenzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem teď zabraná v Dopplerovi a do Tajného deníku se pustím asi o víkendu. Těším se ;-)

      Vymazat
    2. jestli se chceš nechat názorově trochu ovlivnit tak už u nás visí recenze :)

      Vymazat
    3. Díky za tip, určitě se podívám ;-)

      Vymazat